Nyheter

Bevisstgjøringskurs om cannabis i Kristiansand fengsel

Vi har nå gjennomført vårt fjortende bevisstgjøringskurs i Kristiansand fengsel. Denne gangen hadde vi 5 deltakere i alderen 18-55 år. Det ble et bra kurs mye takket være deltakere som delte sin rushistorie og lyttet til både oss som gruppeledere og meddeltakere. Det er utrolig inspirerende å oppdage at vi som ledere kan tilføre, lære og bevisstgjøre innsatte som har misbrukt rus i mange år. Det gjør inntrykk på oss å høre uttalelser som: «Hadde det ikke vært for rus så hadde jeg ikke sittet her», «Det er ikke meg som har hovedrollen i mitt liv, det er barna mine», » Det har gått opp for meg at jeg har rust meg mer enn halve livet, og like lenge som han ved siden av meg er år».

Bevisstgjøringskursene ble opprettet som et prosjekt i 2009, målgruppen er innsatte i Kristiansand fengsel. Målet er en bevisstgjøring i forholdt til eget cannabisbruk og muligheter for endring. Ingen aldersbegrensning, grupper fra 5-8 deltakere. 8 samlinger av 2 timer over 4 uker.

Skrevet av Annette Langenes Berntsen

Diskusjon

Det er stengt for kommentarer.

- -

Arkiv